piątek, 2 października 2015

O kalinie

About viburnum

Każdy potrzebuje swojego miejsca na ziemi. Miejsca w którym czuje się spokojnie i bezpiecznie. Szczęśliwi są ci, którzy znajdą swoje miejsce. Mnie zainspirowała kalina, to bardzo niezwykła roślina. Jej magia ukazuje się tylko wybranym. Kalina jest symbolem młodości, piękna, czystości, niewinności.
Kalina od wieków uznawana była za roślinę leczniczą, jej właściwości znane były już w starożytności. Właściwości lecznicze kaliny doceniła medycyna ludowa, od wieków wykorzystując preparaty właśnie z kaliny.
Sądząc w ogrodzie kalinę możemy cieszyć się jej niezwykłym wyglądem od wiosny do jesieni. Niezwykle dekoracyjne kwiaty kaliny cieszą nas już wiosną, by potem od jesieni zachwycać nas pięknie wybarwionymi na czerwony kolor owocami. W kalinowych gałązkach gniazda swoje wiją słowiki. Kalinowe kwiaty upodobały sobie motyle. Kolorowe owoce kaliny kuszą drozdy i rudziki, a korę lubią podjadać bobry i leśne kuny.

Pachnące kwiaty kaliny symbolizują siłę uczuć. Bukiety kalinowych kwiatów cieszą wzrok swym niezwykłym pięknem i elegancją. Są świetną dekoracją, która pasuje do każdego wnętrza. Niezwykle delikatne i drobne kwiaty zebrane w kuliste baldachy delikatnie pachną.



A oto czerwone owoce kaliny w pełnej krasie:




Czerwone kwiaty kaliny ładnie wyglądają w prostych jesiennych bukietach. Tutaj ozdobiłam nimi świeczniki. Już kilka kalinowych kulek wrzuconych do wody i mała pływająca świeczka wystarczy, by stworzyć jesienny nastrój. Dwa małe szklane spodeczki zamienione zostały w świeczniki.


Kalinowe bukiety najlepiej wyglądają w skromnych wazonach. Tym razem rolę wazonu pełni konewka. 







A to mała gałązka kaliny, która odmieniła dziś mój jesienny stolik.





6 komentarzy:

  1. Kalina to naprawdę piękny krzew, niestety nie mam jej w swoim ogrodzie, żałuję, ale miejsca brak. Kiedyś miałam wspaniały krzew Kaliny koralowej Boule de neige ale niestety przy remoncie domu musiał zostać wykopany.
    Piękne dekoracje z kaliną w roli głównej :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :))) Ja swoją kalinę posadziłam w tym roku, mam nadzieję że przetrwa zimę :)

      Usuń
  2. Mam dwie kaliny, ale nigdy nie doczekałam się owoców, jedna ma białe kwiatki, a u drugiej w przewadze same liście.
    Twoja kalina jest piękna.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno nie wszystkie odmiany kaliny kwitną. Ja swoją kalinę posadziłam latem, ładnie kwitła, ale w tym roku nie miała owoców. Może w następnym roku... bardzo bym chciała zobaczyć czerwone korale :))

      Usuń
  3. Oto jesień, znowu w ciepłych kolorach, uwielbiam Twoje aranżacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Kolorowa jesień zagościła u mnie na dobre. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń