czwartek, 20 sierpnia 2015

Smalec z cebulką i jabłkiem

  Wreszcie udało mi się kupić pojemnik na smalec - istne kamionkowe cudo z Bolesławca. Długo szukałam i dziś zupełnie niespodziewanie wpadł mi w ręce, nie mogę się nacieszyć. Tak więc nie zostało mi nic innego, jak zrobić domowy smalec. Najlepszy jest pachnący cebulką i jabłkiem. Dodatek jabłka zapewnia delikatną kwaskowość, cebulka daje cudowny zapach.  Smalec najlepiej smakuje z ulubionym chlebem litewskim, pomidorami i kiszonymi ogórkami.
  Jak przygotować domowy smalec:

Składniki:
  • 400 gramów słoniny,
  • 100 gramów drobno pokrojonego boczku i kiełbasy,
  • 2 kwaśne jabłka,
  • 2 cebule,
  • pieprz,
  • sól.
Przygotowanie:

Słoninę drobno posiekaną wrzucamy na patelnię i topimy do czasu, aż  skwarki zaczną robić się w kolorze złotym. Cebulę kroimy w kostkę i wrzucamy razem z boczkiem i kiełbasą drobno pokrojoną.  Na końcu dodajemy starte na grubej tarce jabłka.  Jeszcze chwilę smażymy i doprawiamy solą pieprzem. Pozostawiamy do wystygnięcia.


 
    Przygotowując dzisiejszy smalec przypomniałam sobie, że kiedyś, dawno temu, na wschodzie zostałam poczęstowana właśnie chlebem ze smalcem i ku mojemu zaskoczeniu obserwowałam, jak chleb ze smalcem był kropiony octem, podawano też do niego surówkę z cebuli z octem. Cebula pokrojona była w krążki, posypana solą i pieprzem, polana odrobiną oleju i skropiona octem.  Muszę przyznać, że ta prosta surówka dobrze smakuje właśnie z chlebem ze smalcem. 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz